Pasar al contenido principal
Nafarroako errepideak

Nafarroako Gobernuak Nafarbide eratu du Foru Komunitateko errepide sarea hobetzeko eta haren iraunkortasuna bermatzeko erakunde instrumental gisa

Sozietate publiko horri beste bultzada bat eman zaio ibilgailu astunentzako bidesari-sistema bat ezartzeko gaitasun handiko bost bidesaritan

Nafarroako Gobernuak, gaurko bilkuran, "Nafarbide, el Camino de los Navarros S.L." sozietate publikoa erakunde instrumental gisa aintzatestea erabaki du, bide jabari publikoaren kudeaketan duen funtzioa eraginkortasunez bete dezan errazteko.

Hala, Foru Gobernuak bultzada berri bat eman dio ibilgailu astunei ahalmen handiko bost bidetan kobratzeko sistema bat ezartzea ahalbidetuko duen erakunde honi. Oscar Chivite Lurralde Kohesiorako kontseilariak adierazi duenez, Nafarbide erakunde instrumental gisa aitortzeak "kalitate handiagoko zerbitzu publiko bat eskaintzea eta baliabide publikoen kudeaketa eraginkorragoa egiten laguntzea ahalbidetuko du, foru sektore publikoaren finantza-jasangarritasuna indartuz".

Bidesarien araubideak Europako Batzordearen oniritzia du eta 2024ko irailaren 12an emandako irizpen baten bidez, Iparraldeko A-1 autobidean (13,8 kilometro), Barrankako A-10 autobian (30,4 kilometro), Leitzarango A-15 autobian (27,6 kilometro), Ebroko A-68 autobian (32,4 kilometro) eta N-121-A Iruñea-Behobia errepidean (62,8 kilometro) azpiegituragatiko tasaren araberako ordainketa-kanona ezartzea baimendu zuen.

Gogoratu beharra dago Nafarbide enpresa bide-jabari publikoa ustiatzeko eredu baterantz aurrera egiteko sortu zela, gastu eta inbertsio publikoa arrazionalizatzeko eta optimizatzeko gero eta premia handiagoarekin bateragarria. Erakunde honen bidez, Nafarroako Gobernuak kudeaketa operatibo arin eta malgua lortu nahi du, kontrol publikoa eta erabaki estrategikoak hartzea galdu gabe.

Nafarbideren helburu soziala
Nafarbide Lurralde Kohesiorako Departamentuari lau urteko epean atxikitako erakunde instrumental gisa aitortzea erakunde horren helburu soziala betetzea errazteko pentsatuta dago: A-1, A-10, A-15 eta A-68 autobien eta prestazio handiko N-121-A errepidearen eta horien instalazioen foru-eskumeneko tarteak mantentzea, kontserbatzea eta ustiatzea, bidesari edo kanon bat aplikatuz, bai eta azpiegitura horiekin lotutako edozein motatako zerbitzuak ere, hala nola, eremu funtzionalak eta zerbitzuguneak eta garraio-zentroak.

Nafarbidek esleituta dauka, halaber, errepideen arloan eskumena duen Nafarroako Foru Komunitateko Administrazioaren departamentuak erabakitzen dituen azpiegitura horien tarte berriak, hobekuntzak, handitzeak eta luzapenak proiektatu, eraiki, mantendu, kontserbatu, finantzatu eta ustiatzea, bere kabuz edo hirugarrenen bidez.

Kudeaketa-sistema honen xede izan daitezke, halaber, Nafarroako Foru Komunitateko lurraldetik igarotzen diren beste autobide eta autobien tarteak, baldin eta egungo emakidak amaitzen badira eta azpiegiturak Foru Komunitateko Administrazioaren kudeaketara itzultzen badira. Zehazki, lurraldetik igarotzen diren A-12 eta A-21 autobideen tarteak eta egungo AP-15 autobidekoak dira, bai eta azpiegitura horiekin lotutako edozein motatako zerbitzuak ere, hala nola eremu funtzionalak eta zerbitzuguneak eta garraio-zentroak.